Megoldások

1. Mely szaporítási mód a leggyakoribb a gyógynövényeknél?

a. helybevetés b. feltöltéses bujtás c. dugványozás

 

2. Mely időszakban vetjük a kamillát Magyarországon?

a. április közepe b. augusztus vége c. november

 

3. Mely faj szaporítható csak vegetatív úton az alábbiak közül?

a. citromfű b. borsosmenta c. orvosi zsálya

 

4. Mely faj esetében részesítjük előnyben a palántanevelést a helybevetéssel szemben?

a. konyhakömény b. körömvirág c. kerti kakukkfű

 

5. Mely fajnál alkalmazunk szabadföldi palántanevelést?

a. valódi levendula b. citromfű c. édeskömény

 

6. Mely faj csírázásához van szükség fényre a csírázáshoz?

a. mák b. kamilla c. kapor

 

7. Mit jelent a palánták „edzése”?

a. kiültetés előtti kondicionálás b. a kiültetett palánták lombtrágyázása c. ültetés utáni visszavágás és beöntözés

 

8. Melyik állítás(ok) nem igaz(ak) a mikroszaporításra?

a. A mikroszaporítás generatív szaporítási mód.

b. Az anyanövénnyel teljesen azonos genotípusú utódokat eredményez.

c. Magból is regeneráltat intakt növényt, de táptalajon.

d. Vírusmentesítésre alkalmas.

e. Növényi sejtekből, szövetekből, szervekből hoz létre új növényt.

f. Az explantátumból először hajtást regeneráltatnak, majd meggyökereztetik azt, végül a gyökeres hajtást megsokszorozzák.

 

9. Mikor célszerű mikroszaporítást alkalmazni a gyógynövénytermesztésben?

a. Borsmenta ültetvény létesítésekor.

b. Cserepes bazsalikom (mint fűszernövény) termesztésekor.

c. Új fajták gyors felszaporítása esetén.

Facebook

kiskep

Hírek/News

Sajtóközlemény

A projekt célja magyar és angol nyelvű digitális tananyagok fejlesztése a Budapesti Corvinus Egyetem Kertészettudományi Karának hét tanszékén. Az összesen 14 tananyag (hét magyar, hét angol) a kertészmérnök Msc szak és a multiple degree képzés keretében kerül felhasználásra. A digitális tartalmak az Egyetem e-learning keretrendszerével kompatibilis formában készülnek el.

Bővebben

Sikeres pályázat

A projekt célja magyar és angol nyelvű digitális tananyagok fejlesztése a Budapesti Corvinus Egyetem Kertészettudományi Karának hét tanszékén. Az összesen 14 tananyag (hét magyar, hét angol) a kertészmérnök Msc szak és a multiple degree képzés keretében kerül felhasználásra. A digitális tartalmak az Egyetem e-learning keretrendszerével kompatibilis formában készülnek el.

A tananyagok az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatásával készülnek.

TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0028

Félidő

A pályázat felidejére elkészültek a lektorált tananyagok, amelyek feltöltése folyamatban van. 

 

uszt logoTÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0028

Utolsó frissítés: 2014 11. 13.