Megoldások

1. Melyik a helyes válasz? 
a. a gyógynövények hatóanyagai nagyon sokfélék, ezért nagy fajtaválasztékot látunk a világban.
b. a legtöbb gyógynövény drog gyűjtésból származik, ezért a fajtanemesítés nem nagy jelentőségű.
c. a gyógynövény fajták iránti igény ma már jelentős, de a fajtaválaszték csak egyes fajok esetében megfelelő.
d. a kutatóintézetek most már nem foglalkoznak a gyógynövényekkel, mert azok szaporítóanyagát külföldről hozzuk be.

2. Milyen tényezők hátráltatják Magyarországon a gyógynövény fajtaválaszték szélesedését?
a. nem jutnak a termelők megfelelő információhoz
b. a gyógynövény nemesítés nehezebb, mint más növénycsoportoké
c. a gyógynövények csekély eladható magtételei nem biztosítanak megtérülést
d. gyakran nem elegendőek a genetikai, öröklődéstani élettani ismeretek

3. Milyen igényeik vannak a termelőknek a gyógynövényfajták irányába?
a. Megfelelő hatóanyagtartalom
b. Magas hozamok
c. Baktérium ellenállóképesség
d. Egyöntetű érés
e. Évelő, áttelelő anyagok előállítása

4. Milyen irányban szeretnék az új fajták beltartalmi értékeit módosítani a nemesítéssel?
a. Növelni az illóolajtartalmat
b. Csökkenteni a mikrobiális szennyezettséget
c. Csökkenteni a viaszréteg vastagságát a magvakon
d. Pirrolizidin alkaloid mentes anyagokat előállítani

5. Vannak-e rezisztens vagy toleráns gyógynövény fajták? Igen, például:
a. lisztharmat ellenálló mák
b. fagytoleráns mák
c. rozsdaellenálló borsosmenta
d. verticillium ellenálló borsosmenta

6. Melyek a leggyakrabban alkalmazott nemesítési módszerek a gyógynövényfajták előállításában?
a. Szelekció
b. Keresztezés
c. Heterózisnemesítés
d. Mutációs nemesítés
e. GMO előállítás

Facebook

kiskep

Hírek/News

Sajtóközlemény

A projekt célja magyar és angol nyelvű digitális tananyagok fejlesztése a Budapesti Corvinus Egyetem Kertészettudományi Karának hét tanszékén. Az összesen 14 tananyag (hét magyar, hét angol) a kertészmérnök Msc szak és a multiple degree képzés keretében kerül felhasználásra. A digitális tartalmak az Egyetem e-learning keretrendszerével kompatibilis formában készülnek el.

Bővebben

Sikeres pályázat

A projekt célja magyar és angol nyelvű digitális tananyagok fejlesztése a Budapesti Corvinus Egyetem Kertészettudományi Karának hét tanszékén. Az összesen 14 tananyag (hét magyar, hét angol) a kertészmérnök Msc szak és a multiple degree képzés keretében kerül felhasználásra. A digitális tartalmak az Egyetem e-learning keretrendszerével kompatibilis formában készülnek el.

A tananyagok az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatásával készülnek.

TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0028

Félidő

A pályázat felidejére elkészültek a lektorált tananyagok, amelyek feltöltése folyamatban van. 

 

uszt logoTÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0028

Utolsó frissítés: 2014 11. 13.